سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سردار فضلی در نشست خبری: حضور جوانان در مراسم سالگرد ارتحال امام

امام خمینیفرمانده قرارگاه شهید فهمیده گفت: حضور باشکوه جوانان و مردم کشورمان در مراسم سالگرد ارتحال امام پاسخی به مستکبران جهان است و چشمان منافقین و فتنه‌گران را کور خواهد کرد.

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری که صبح امروز شنبه به منظور برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ستاد مرکزی سالگرد ارتحال امام و قرارگاه شهید فهمیده که در توزیع مسئولیت و آماده‌سازی برنامه سالگرد فعالیت می‌کنند، برنامه‌های مختلفی را در این جهت آماده و هماهنگ کرده‌اند تا همایش بزرگ الهی سیاسی که با برگزاری نمازجمعه به امامت مقام معظم رهبری همراه شده است با شکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

وی افزود: امسال با فعال شدن تمامی کمیته‌ها و بخش‌های مسئول در برگزاری مراسم و ایجاد آمادگی و اشراف خوب در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها اعم از اسکان و تغذیه، امنیت، مهمان‌های خارجی و ... پیش‌بینی می‌شود، مراسم سالگرد ارتحال به خوبی برگزار شود.

فضلی در ادامه سخنانش تصریح کرد: هماهنگی‌ها از قلب مراسم تا همه مرزهای ایران صورت گرفته است و امسال شاهد اعلام آمادگی برای حضور بی‌نظیر مردم بوده‌ایم و تاکنون بیش از 5 میلیون نفر برای حضور در مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند اما به دلیل محدودیت‌های که در حوزه حمل و نقل زائرین و فضای موجود وجود دارد این مراسم با حداقل 2 میلیون نفر که به تأیید ستاد مرکزی سالگرد ارتحال امام هم رسیده است برگزار می‌شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: 736 هزار زائر از 29 استان کشور و یک میلیون و 264 هزار نفر هم از استان تهران در مراسم شرکت خواهند کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آمادگی در برگزاری و هماهنگی به طور جامع صورت گرفته است و بدون هیچ دغدغه در تأمین امنیت و خدمات‌دهی به زائرین پیش خواهیم رفت.

 

فضلی با بیان اینکه کمیته‌های 19 گانه قرارگاه شهید فهمیده تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم آغاز کرده‌اند، گفت: البته ممکن است به واسطه جمعیت 2 میلیونی و فضای اطراف حرم در حوزه حمل و نقل مشکلاتی موجود داشته باشد که ما با تمام توان در جهت رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) در همه استان‌ها با محوریت استانداری‌ها و در سطح کشوری هم فرمانداری در تلاش‌ هستند تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد و سپاه‌های 31 گانه استانی برای اعزام کاروان‌های زائرین تلاش می کنند.

فضلی با اشاره به کمیته امنیت قرارگاه شهید فهمیده گفت: این کمیته از قلب مراسم تا مرزهای کشور را رصد می‌کند و آنها را پوشش می‌دهد و در این راستا راهنمایی و رانندگی نیز در جهت تسهیل در رفت و آمد زائرین برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مراسم امسال، گفت: به دلیل برگزاری نمازجمعه امسال مراسم دیرتر از سال گذشته و حدود ساعت 11 آغاز می‌شود و پایان مراسم هم بعد از اقامه نمازجمعه خواهد بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: حضور باشکوه جوانان و مردم کشورمان در مراسم سالگرد ارتحال امام پاسخی به مستکبران جهان است و چشمان منافقین و فتنه‌گران را کور خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی می‌خواهیم تا در جهت حمل و نقل زائرین از تمامی خودروهای خود بعلاوه اتوبوس‌های شرکت‌های واحد استفاده کنند تا به وظیفه خود عمل کرده باشند.

فضلی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائرین پیش‌بینی شده است، گفت: در روز مراسم موتور‌سواران در یک حرکت هماهنگ حضوری گسترده به سوی حرم خواهند داشت.

وی افزود: به مناسبت دهه آشنایی بیشتر با فرهنگ و وصیت‌نامه امام (ره)، در تمام مساجد و مدارس و کانون‌های تجمع مردمی برنامه‌های مختلفی برای آشنایی بیشتر با وصیت‌نامه امام(ره) برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در خصوص نحوه حضور خبرنگاران برای پوشش مراسم، تصریح کرد: هیچ ممانعتی برای حضور خبرنگاران در مراسم وجود ندارد و خبرنگار‌ها با هماهنگی‌های که با روابط‌عمومی قرارگاه شهید فهمیده و ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) خواهند داشت، کارت تردد خود را دریافت می‌کنند.

فضلی در خصوص سخنرانان پیش از خطبه نمازجمعه، گفت: رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام سید‌حسن خمینی تا الان به عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌های تعیین شده‌اند.

وی در پایان با اشاره به سالگرد آزاد‌سازی خرمشهر اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور به ویژه خرمشهر با مشارکت همه دستگاه‌ها و نیروهای مسلح به منظور پاسداشت سوم خرداد برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی و گردشگری بسیج با اشاره به هم‌افزایی و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم، گفت: امسال ساماندهی کاروان‌های زائرین‌ چشم‌گیر خواهد بود و قالب زائرینی که برای حضور در مراسم ثبت نام کرده‌اند برای بار اول است که در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت خواهند کرد.

سلیمانی در پایان سخنانش از حضور روحانیون در همه کاروان‌های زائرین حرم امام(ره) خبر داد.


» نظر