سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری امام خامنه ای (1)

- « اگر بخواهیم انقلاب وکشور بیمه باشد وجمهوری اسلامی آسیب پذیر نباشند باید این شور و شوق ، این حرکت عمومی واین بسیج عظیم نیروهای ملت را روز به روز تقویت کنیم » 

-  « بسیج باید با همان روحیه وشور وقدرت دوران جنگ باقی بماند وجوانان آموزش ببینند وسازماندهی شوند وآمادگی حضور پیدا کنند»

-  « در دوران جنگ بسیج مال جنگ است ، در دوران پشتیبانی مال پشتیبانی ، در دوران علم مال تحصیل و تدریس و در دوران سازندگی مال سازندگی است »

-  « بسیج در جبهه های جنگ ، در داخل شهر ها و در پایگاه ها ی مقاومت نشان داد که بهترین مدافع انقلاب اسلامی است ، حتی دشمنان ما هم به این نکته اعتراف کرده اند» 

- « بسیج یعنی حضور بهترین ، با نشاط ترین وبا ایمان ترین نیروی عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی ، برای اهداف والا ، کشورشان به آنها نیاز دارد »


» نظر

وظایف قانونی نیروی مقاومت بسیج در زمینه ' گسترش عفاف و حجاب '

 بر اساس قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در جامعه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایف قانونی نیروی مقاومت بسیج در زمینه " گسترش عفاف و حجاب " به شرح زیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس،براساس قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در جامعه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایف قانونی نیروی مقاومت بسیج در زمینه " گسترش عفاف و حجاب " به شرح ذیل است:

1 - نیروهای بسیجی پس از کسب آموزش‌های لازم در بعد - نظارت اعم از محسوس و غیر محسوس - جامعه و مراکزی مانند «مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محلات و ادارات و ...» درباره مسئله عفاف بر اساس ضوابط قانونی اقدام کنند.

2 - اطلاع رسانی در بخش عفاف توسط نیروی مقاومت بسیج از طرق مختلف.

3 - انجام کارهای فرهنگی و ارزشی در جامعه با توجه به فرهنگ عفاف.

4 - همکاری بسیج به عنوان معتمد و ضابط قوه قضائیه و ناجا در اماکن عمومی جامعه.

5 - ترویج فرهنگ عفاف در محیط‌های مأموریتی خود نظیر: «ادارات، سازمان‌ها، کارخانجات و ....» در بین کارمندان، شاغلان و مراجعه کنندگان.

6 - آسیب‌شناسی بدحجابی و ابتذال فرهنگی با انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی.


» نظر

بسیج از منظر شهید سید مرتضی آوینی

بسیج مدرسه عشق است، بسیجی خود را در نسبت میان مبدأ و معاد می‌بیند و انتظار موعود، با این انتظار، هویت تاریخی انسان را باز می‌یابد، او آسایش تن را قربانی کمال روح می‌کند و خود را نه در روز و ماه و سال و شهر و کوچه و خیابان، که در فاصله میان مبدأ و موعود تاریخ بازمی‌شناسد و برای مبارزات فردا آماده می‌شود.

اینان، بسیجی‌ها، جنود خدا و مجاری تحقق ارائه حق در سیاره زمین هستند و بار دیگر زمان در انتظار واقعه‌ای عظیم است. آنها خود را به پناه حق می سپارند و پای در عرصه‌ای می‌گذارند که در عرصه تحقق بزرگترین واقعه تاریخ است. شب محله، شب داخل شدن در سفینه‌النجاه سید‌الشهدا (ع) است، که هر که در آن داخل شود نجات می‌یابد و هرکه بازماند در طوفان سهمگین هلاکت غرق می‌شود.

بسیجی‌ها دل باخته حقند، و ما دلباخته بسیجی‌ها هستیم، آنها سربازان امام زمان (عج) و پیوستگان به او هستند. 


» نظر

آیت الله جوادی آملی: تفکر بسیجی و معنای واقعی انتظار

یک عده معنای انتظار وجود مبارک حضرت امام زمان اوراحنا فداه را درست معنا نکرده اند و گفتند امام زمان باید بیاید و  اصلاح کند، در حالی که وجود مبارک امام صادق صلوات الله علیه طبق حدیثی که مرحوم محدث قمی در جلد دوم سفینه در بحث هدی و هادی و مهدی در لقب پر برکت حضرت امام مهدی سلام الله علیه نقل می کند، فرمود : انتظار این است که خودت را آماده کنی ولو بسهم!” یک کسی که بسیجی نیست، اهل تیر اندازی نیست، و بسیجی فکر نمی کند، او هرگز منتظر امام زمان نیست! فرمود: والیعد احدکم قبل  خروجه ولو بسهم ،(آنجا حضرت را به اسم ظاهر برده که ما الان به ضمیر تعبیر می کنیم). دارد انتظار را معنی می کند، می گوید: وظیفه منتظران این است که ولو به اندازه یک تیر که شده، آماده باش!

 خب حالا اگر کسی اصلا تفکر بسیجی ندارد، این فقط دعا می خواند؛ این اگر هم حضرت ظهور بکند، حرف بنی اسرائیل را می زند که ” اذهب انت و ربک فقاتلا، انا هاهنا قاعدون”. چون حضرت غائب است، به حضرت ایمان دارد، حضرت ظهور بکند می گوید: بیا، نه بشین!

سرّش این است که الان ما باید درست بفهمیم، به سوء اختیارمان خودمان را به غفلت نزنیم، بفهمیم و بفهمانیم که معنای انتظار این است. خب اگر معنای انتظار، روایات انتظار، وظیفه منتظران را وجود مبارک امام صادق(ع) معنا کرده ،(انتظار را معنا کرده)به مسلح بودن!

این دعای فرج یک دعای سهل التلاوه ای ست که ما می خوانیم، خب به جلد دوم سفینه مراجعه کنید، در باب هَدی مراجعه کنید، لقب پر افتخار مهدی سلام الله علیه آنجا که آمده، در آنجا در معنای انتظار، وظیفه منتظران در عصر غیبت، روایتی از وجود مبارک امام صادق سلام الله علیه نقل می کند: والیعد احدکم قبل  خروجه (که به اسم ظاهر نام می برد) ولو بسهم! اگر این کار را کردید، ما امیدواریم که ذات اقدس اله توفیق بدهد حالا در پای رکاب حضرت باشید یا در رجعت ظهور بکنید و  مانند آن،؛ این وظیفه منتظران است!

ما مشکل برداشت صحیح داریم از یک سو، و ممکن است خدای ناکرده اسلامی حرف بزنیم ولی اسرائیلی فکر بکنیم از سوی دیگر؛ و بعد بگوییم ما منتظریم!

اگر فکر ما این است که حضرت بیاید و برود اصلاح کند، این اسلامی حرف زدن و اسرائیلی فکر کردن است. خب آنها چه می گفتند؟! آنها به موسای کلیم می گفتند:” اذهب انت و ربک فقاتلا، انا هاهنا قاعدون” آن(کسی)که اصلا با جنگ درگیر نیست،  آن(کسی)که هشت سال بمباران شده است این کشور؛ و مرز و بوم این کشور آسیب دید، این کاری به این حرفها ندارد، این سکولار فکر می کند! این که منتظر امام زمان نیست! این برای همیشه می خواهد حضرت غائب باشد نه اهل قیام! به دلیل اینکه اگر امام صادق است که انتظار را معنا کرده، یعنی انتظار این همه فضیلت برای آن ذکر شده است، اما معنا نشده باشد؟!

افضل اعمال امت انتظار فرج است، ولی انتظار فرج معنا نشده؟!

تفسیر آیات 102 تا 105  سوره اعراف/ آیت الله جوادی آملی

همین مطالب را از زبان حضرت آیت الله جوادی آملی بشنوید


» نظر

برنامه بسیج برای تسخیر فضای مجازی



سردار سرتیپ پاسدار محمد علی نائینی از برقراری ارتباط با سرشاخه های وبلاگ نویسان طرفدار انقلاب در سراسر کشور خبر داد و گفت: روند تولید سوژه و محتوی در بسیج در حال پیگیری است و تلاش برای مهیا کردن زمینه حضور جدی حامیان انقلاب در محیط مجازی از سوی سازمان بسیج آغاز شده است.

وی عنوان نمود بسیج به عنوان متولی مقابله با جنگ نرم راه کارهایی را در دست انجام دارد که در سال آینده فضای مجازی را به تسخیر نیرو های حزب اللهی در آورد.

وی در عین حال گفت: موثر ترین اقدام در این شرایط آگاه سازی جامعه از ابعاد جنگ نرم دشمن و تقویت قدرت نرم انقلاب بدین وسیله است که عملا توسط همه دلسوزان انقلاب در جریان است ولی با این وجود نیاز به این احساس می شود که همه خواص و نخبگان حساسیت بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین درباره برنامه های این سازمان در فضای مجازی و اینترنت نیز گفت: دشمن برای تصاحب فضای مجازی و بهره برداری از آن در جنگ نرم علیه ایران سرمایه گذاری بسیاری کرده است و بسیج نیز به عنوان متولی مقابله با جنگ نرم راه کارهایی را در دست انجام دارد که در سال آینده فضای مجازی را به تسخیر نیرو های حزب اللهی در آورد.

وی از برقراری ارتباط با سرشاخه های وبلاگ نویسان طرفدار انقلاب در سراسر کشور خبر داد و گفت: روند تولید سوژه و محتوی در بسیج در حال پیگیری است و تلاش برای مهیا کردن زمینه حضور جدی حامیان انقلاب در محیط مجازی از سوی سازمان بسیج آغاز شده است.

نائینی در ادامه قدرت نرم جمهوری اسلامی را در همه زمینه ها فوق العاده دانست و گفت: برای این که بتوانیم در مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب موفق ظاهر شویم باید صحنه جنگ را خوب بشناسیم و از ظرفیتهای خود به نحو احسن بهره برداری کنیم.


 منبع : خبر گزاری مهر


» نظر

بسیج در نگاه مراجع تقلید معظم

 

 حضرت آیة الله مکارم شیرازی :
 

بسیج یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دفاعی اسلام است و به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم جامعه به حساب می‌آید.

 یکی از سرمایه‌های مهمی که فرهنگ اسلام در انقلاب به ما داده است، تفکر بسیجی بود که همه مسلمانان از نظر اسلام بسیجی‌اند اما از آنجایی که کارآیی جوانان بیشتر است، جوانان بیشتری مجذوب بسیج شده‌اند.

 بسیار فکر خوبی است که بسیج باید در هر زمان مانند آن زمان برخورد کرده و بتواند نیازهای روز را برطرف کند. بسیج باید در زمان سازندگی به فکر سازندگی‌، در زمان جنگ به فکر دفاع از کشور و در تهاجمات فرهنگی به فکر گسترش مسائل فرهنگی در جامعه باشد.

 وقتی وارد دنیای مادی می‌شویم چیزی به نام بسیج معنا ندارد، سربازان دنیا را وقتی می‌نگریم آنها خسته شده‌اند و در برابر تهدیدات سخت نمی‌توانند سربلند بیرون آیند اما بسیجیان ما در تمام عرصه نشان دادند که پیروز بوده و با معنویت و اخلاصی که دارند در برابر تمام‌ هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند.

دشمنان از تشکیل بسیج بسیار ناراحتند و می‌خواهند به هر طریقی که شده است، به این نیروی مردمی آسیب برسانند که باید در حفظ این سرمایه ارزشمند کوشا باشیم.بسیجیان جان برکف در هشت سال جنگ نابرابر تابلوهایی زیبا از ایثار و شهادت ترسیم کردند.

   آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی  :
 

 یکی از آثار 30 ساله انقلاب این بود که درختی را که امام غرس کردند( بسیج )  امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

بسیج خدمات بسیاری برای کشور فراهم کرده است که از خداوند متعال برای ارتقای قدرت شما دعا می‌کنم.

 حضرت آیت‌الله جوادی آملی :

 
 برای بسیج و بسیجیان آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.

  حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی :

 

 
 از ابتدای انقلاب تا حال بسیج کارهایی کرده است که مشکل شکن بوده و مشکلات را حل کرده است.

 بسیجیان بدون نام و نشان و به صورت افتخاری به نظام خدمت می‌کنند و این افتخار بزرگی است.  


» نظر